سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 بهار 1386 - حجاب غیبت

مادرم

دوشنبه 86 خرداد 14 ساعت 10:0 صبح
 

بی بی بیحرم ، قبرت کجاست مادر؟

 

یا فاطمةالزهرا یا بنت محمد یا قرة عین الرسول یا سیدتنا و مولا تنا

خانومم! مهربونم ! به کجا آرام خفته ای ، ضریح گمشده ات به کدامین گوشه مدینه است؟

مادرجان! قربونت برم آمدم تا مدینه دنبال قبر گمشده ات گشتم و گشتم ولی...

نگاهم را دوختم به محوطه بقیع ولی هیچ اثری از تو نیافتم .

به مسجد النبی رفتم آخه میگن شاید قبرت تو روضه(مابین محراب و قبر پیامبر (ص)) باشه ، پاهام را دنبال خودم کشوندم ورفتم .میدونی چرا پاهام نمی اومد ؟ آخه پاهام میترسید که مبادا آنها را روی قبر بی نشونت بگذارم.باز هم اونجا هم اثری نبود.

از همه جا نامید دنبال منتقمت گشتم ، دست بدعا برای ظهورش برداشتم و منتظر نشستم تا که او بیاید و انتقامت را بگیرد و قبر گمشده ات را به همگان نشون بده.

و این دعا و انتظار هنوز هم ادامه دارد...

ان شاء الله این انتظار جان سوز هر چه سریعتر تمام شود. آمین آمین آمین

برای ظهورش و پیدا شدن قبر مادر صلوات


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


مقام و منزلت حضرت زهرا(س):

دوشنبه 86 خرداد 14 ساعت 10:0 صبح
 

شخصیت و مقام حضرت فاطمه (س) در قالب مفاهیم و الفاظ نمی گنجد ، در جه و شأن او را خدا می شناسد.بیان ما در حد فهم و ادراک محدود ماست . پیامبر (ص) می فرماید : او فرشته ای است در صورت انسان و در بعضی روایات آمده مقام او از بسیاری انبیاء گذشته افضل است.

- او زنی عالم است که معلم او خداست و علم موهبتی به او عنایت شده .

- فاطمه نزد خداوند آبرویی عظیم دارد تا حدی که خدا به رضای او خشنود و به غضب او غضبناک میشود.

- فاطمه دارای مقام شفاعت است و تا او شفاعت نکند پیامبر و امام زمان هم شفاعت نمی کنند.

- فاطمه محور اهل بیت است ، تداوم بخش نسل پیامبر است زیرا بدون وجود او نسل پیامبر (ص) هم منقطع میشد .فاطمه حلقه وصل وصل نبوت و امامت است.

- فاطمه محور سادات است. فاطمه محور هدایت و دیانت است .

- فاطمه نه تنها در گذشته بلکه امروز هم محور است . محور شناخت مخالفان و طرفداران.

- پس فاطمه ام الاسلام است . ام ائمه است ، ام المومنین است . گرچه ام ابیها هم بوده است.

- آقای خوانساری نقل می کنند ، آیت الله سعیدی برای عیادت علامه امینی به منزلشان رفته بودند ، وقتی می خواستند سوالی در مورد حضرت زهرا (س) مطرح کنند علامه فرمود اجازه بدهید که بنشینم و ادب را رعایت کنم . و بعد این حدیث را مطرح کرد.فرمودند درست است؟ در کتاب کشف اللیالی آمده : یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقت کما

وایشان فرمودند :بله

- امام باقر (ع) می فرمایند درخت پاکی و طهارت پیامبر(ص) است شاخه های آن علی (ع) و ریشه های آن فاطمه (س) و میوه های آن حسن و حسین و زینب وکلثوم و برگهای این درخت شیعیان آنها می باشند .

- فرزند عارف کابل محمد شاه آبادی می گوید: پدرم بارها می فرمود : اساس دین حب فاطمه است. اساس اسلام بغض به اعدای فاطمه است . سفارش می کردند در نوافل شب به مقام خانم توجه کنید و بدانید استمداد گرفتن از آن حضرت باعث ترقی و قرب معنوی است .


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


 

قصه پر غصه فـدک :

پیامبر به غیر از هدایای معنوی به دخترش یک هدیه به ظاهر مادی نیز داد جالب اینکه این هدیه نیز به دستور خداوند بود.

آیه نازل شد و آت ذالقربی حقه (حق نزدیکان را بپرداز) وقتی از جبرئیل سؤال می کند ذالقربی کیست و حقش چیست می گوید زهرا و فدک این حادثه سه سال قبل از رحلت پیامبر بوده و مدیریت فدک به دست او می هفتد او نیز آنرا وقف ذریه اش می کند .

- البته بخشیدن فدک به فاطمه یک مساله ساده نبود ، پشت وانه ای برای ولایت علی بود . لذا از این منظر یک هدیه معنوی است.

فدک باغی است که سالانه 700 هزار مثقال درآمد داشته و پس از پس از فتح خیبر که غنائمش بین مسلمانان تقسیم شد اهالی فدک آمدند نزد پیامبر و صلح کردند و نیمی از باغهای خود را به ایشان دادند لذا خالصه رسول الله است .

عوامل سیاسی غصب فدک :

ابوبکر و عمر تنها بعد از ده روز بعد از فوت پیامبر با استناد به یک حدیث جعلی که نحن معاشر الانبیاء لا نورث (ما پیامبران از خود طلا و نقره دنیایی به جا نمی گذاریم جز علم و دانش ) فدک را پس گرفتند . زیرا:

1- می دانستند که وجود فدک در دست خاندان پیامبر بعنوان یک هدیه یا ارث یک امتیاز برزگ معنوی محسوب می شود و سبب می شود مردم مساله خلافت را در این خاندان جستجو کنند .

2- می دانستند اگر این ملک به دست علی باشد قلوب مردم متوجه آنها میشود و خلافت آنها متزلزل می گردد ، زیرا فدک پشتوانه ولایت بود همانطوری که اموال خدیجه پشتوانه پیشرفت اسلام بود .

لذا هر یک از خلفا در برابر مساله فدک موضعی خاص و حساسیتی متفاوت داشتند.چون فدک فدک بیش از آنکه جنبه اقتصادی داشته باشد جنبه سیاسی دارد و هدف آنها منزوی کردن و اظهار دشمنی با اهل بیت است . عمر بن عبد العزیر خلیفه اموی فدک را پس می دهد ،پزید بن عبد الملک میگیرد ، مامون پس می دهد ،متوکل می گیرد تا اینکه این سرزمین به کلی ویران شد.


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


چند سوال و ایراد های قضاوت خلفا در مورد فدک

سه شنبه 86 خرداد 8 ساعت 10:0 صبح
 

سوال: چرا هیچ یک از امامان حتی علی(ع) در دوران حکومتش در امر فدک دخالت نکرد ؟

زیرا زهرا فدک را صرفاً بعنوان یک منبع اقتصادی نمی خواهد و اگر آنروز از طرف همسرش مطرح شد برای تثبیت ولایت و جلوگیری از انحراف در خلافت بود اکنون که کار از کار گذشته فقط جنبه مادی دارد.

سوال : چرا خلفایی که فدک را بر گرداندند به امامان نمی دادند بلکه به نوه

ها و یا نماینده آنها می دادند ؟

1- ائمه حاضر به پذیرش فدک نبودند چون صرفا جنبه مادی پیدا کرده بود .

2- خلفای جو می ترسیدند که امکانات مادی ائمه گسترش پیدا کند و بر

ضد آنها قیام نمایند.

سوال: پس از رحلت پیامبر و غصب فدک بانوی اسلام استدلالش برای پس

 گرقتن حق خود چه بود ؟

1- مرحله اول بانوی اسلام بحث هدیه را مطرح کردند و ابوبکر از او شاهد

خواست ، لذا علی (ع) و ام ایمن را بعنوان گواه معرفی کردند که مورد قبول

واقع نشد .

2- مرحله دوم ارث را مطح نمود که با حدیث جعلی از قبول ارث نیز سر باز

زد .

ایراد های وارد بر این قضاوت :

- فاطمه ملک فدک در تصرفش بود ، ذوالید بود، لذا نیاز به شاهد ندارد مگر

بر خلافش دلایلی اقامه شود .

-شهادت بانوی اسلام به تنهایی کافی بود . انما یرید الله لیذهب عنکم

الرجس اهل بیت و یطهرکم تطهیرا .

- شهادت علی (ع) نیز به تنهایی کافی بود .دارای مقام عصمت است .

 الحق مع علی و علی مع الحق

- شهادت ام ایمن هم کافی بود . پیامبر(ص) فرمود : او از زنان اهل بهشت

است.

اگر پیامبران ارث نمی گذارند چرا حفصه وعایشه دختر عمر از حاکم وقت

ادعای ارث کردند . و به آنها هر کدام حجره داده شد .

- چرا خلیفه اول پس از شنیدن استدلالات فاطمه طی نامه ای فدک را پس

داد و عمر آنرا گرفت و پاره کرد و پس از آن فاطمه نسبت به آنها غضب کرد و

 فر مود من دیگر با شما سخن نخواهم گفت .


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


روایت

شنبه 86 خرداد 5 ساعت 10:0 صبح
 

پیامبر گرامی اسلام به حضرت فاطمه می فرمایند:

دخترم فاطمه، خداوند به ما خانواده 7 نعمت ارزانی داشته که به هیچ کس نداده:

1- پیامبر این امت بهترین پیامبران است که پدر توست.

خداوند مرا احمد خواند چون در آسمانها مرا ستایش می کنند و مرا محمد نامید برای اینکه در زمین من یتایش شده ام . ابوالقاسم نامید چون در قیامت بهشت و جهنم را قسمت می نمایم ، بشیر نامید برای آنکه اطاعت کننده گان را به بهشت بشارت می دهم و ننذیر نامید زیرا هر کس نافرمانی کند از آتش می ترسانم . داعی نامید برای اینکه مردم را به دین خدا دعوت کنم .

2- وصی او بهترین اوصیاء است که همسر تو علی است .

در روایت آمده در شبی که به معراج رفتهبود فرشته ای را می بیند که فرشتگان دیگر دور او حلقه زده اند از جبریل می پرسد او کیست ؟ می فرماید او علی است به علت علاقه ای که فرشتگان به علی داشتند از خداوند خواستند و خداوند این فرشته را از نور به شکل علی آفرید ، لذا فرشتگان در هر روز و شب جمعه به دیدار او می آیند و 70 هزار بار او را تسبیح می گویند و ثواب آن را به دوستداران علی هدیه می کنند .

یارب دل مرده ما را احیـاء کن بر روی گدای نیمه شب در واکن

سوگندبه قطره قطره خون علی پرونده اعمال ما را امضاء کـــن

3- شهید ما بهترین شهیدان راه خداست که عموی پدرت حمزه است.

هند وقتی خواست از شدت کینه جگر حمزه را به دهان بگذارد خداوند آنرا مثل استخوان قرار داد لذا به زمین انداخت و فرشتگان آن را به محل خود باز گرداندند.

امام صادق (ع) می فرمایند : خداوند نخواست چیزی از بدن حمزه بر اثر ورود به بدن هند داخل آتش دوزخ گردد.

پیامبر(ص) فرمود هر کس مرا زیارت کند و عمویم را زیارت نکند بر من جفا کرده است.

4- از ماست ان کسی که به او دو بال خوشرنگ داده شد تا بسوی بهست پر کشد ، او پسر عمویت جعفر طیار است.

پیامبر(ص) می فرمایند : مردم از درخت های مختلف خلق شده اند و من و جعفر از یک درخت خلق شده ایم . و به او فرمودند : تو در خلقت و خلق شبیه من هستی .

5و6- دو نواده گران قدرم حسن و حسین از ما هستند.

7- به خدایی که جز او خدایی نیست سوگند که مهدی این امت از ماست او کسی است که حضرت عیسی بن مریم به امامت او نماز می خواند آنگاه دست به شانه حسین زد و سه بار فرمود مهدی از نسل این است. آری این.

فرمود آمدن عیسی (ع) بعد از هزاران سال شگفت انگیزترین رخدادها و بزرگترین نشانه ها بر حقانیت مهدی (عج) است و حکمت آن تقویت حرکت جهانی آن حضرت و اعتراف تصدیق به حقانیت ان وجود گرانمایه و امامت اوست.

در روایتی از امام صادق (ع) می فرمایند هنگام قیام قائم ما 25 نفر از قوم موسی که حکم به حق و عدالت می کردند و 7 نفر از اصحاب کهف ، یوشع نماینده موسی ، آسیه ، سلمان ، ابودجانه و مالک اشتر از پشت کعبه بیرون می آیند.


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >