سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 بهار 1386 - حجاب غیبت

ویژگیها و امتیازات حضرت زهرا(س)

سه شنبه 86 خرداد 29 ساعت 8:0 عصر
 

- در مقامات ظاهری بنت النبی ، زوجة الولی ، ام الائمه و در مقام معنوی حبیبه خداوند، منصوره، و طبق حدیث لولاک محور خلقت هستی است.

- خود حضرت زهرا می فرمایند : خداوند نور مرا خلق کرد در حالی که تسبیح گوی خداوند بود و چون از این نور هستم عالم به غیب و شهود هستم و بود و نبود عالم هستی می باشم.

- امام صادق (ع) میفرمایند : خداوند با نور حضرت زهرا درختی را در بهشت بارور نمود و طعامی که میکائیل تقدیم پیامبر نمود از ثمره آن درخت بود.

- از بالاترین مناقب آن حضرت دو چیز است : 1- اینکه جبرئیل و فرشتگان بر او نازل میشدند .2- از مائده بهشتی برای او فرستاده می شد.همانند حضرت مریم.

- پیامبر (ص) می فرمایند: دوستی حضرت زهرا در صد جای خطرناک بدرد می خودکه آسانترین آن مرگ و قبر و صراط ومیزان است و آنچه پیامبران از فضیلتها داشتند حضرت زهرا (س) همه را یک جا دارد.

- چرا پیامبر به فاطمه لقب ام ابیها داد؟

بعضی این کنیه را صرف محبت پدر به فرزند دانسته اند - بعضی گفته اند شاید علت این باشد که زهرا مانند مادری مهربان برای پدر خود زحمت میکشید .

اما ام از نظر لغت به معنای اصل و ریشه هر چیزی است . و چون در حدیث لولاک پیامبر علت خلقت است و زهرا علة العلة می باشد پس او هسته مرکزی خلقت و خلافت است.

- فاطمه است : یعنی از بدیها بریده شد .

صدیقه است: یعنی معصوم است .

طاهره :پاکیزه.

راضیه : راضی به اقتضای الهی .

مرضیه : پسندیده خدا .

محدثه است: یعنی با ملک سخن می گوید.

زهرا : نورانی و درخشنده .

مبارکه : صاحب برکت و کمالات.

- امام عسگری می فرماید : که ما ائمه حجت خداوند بر شما مردم هستیم و مادر ما حجت خداوند بر ماست .

- فاطمه دارای شفاعت کبری است و تا او شفا عت نکند پیامبر(ص) و امام زمان هم شفاعت نمی کنند.

پیامبر (ص) می فرماید : هر به او ایمان آورد همانا رستگار شود و هر که به او اعتقاد نداشته باشد به تحقیق هلاک شود.


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


هتک حرمت

جمعه 86 خرداد 25 ساعت 8:0 عصر

واقعه درناک و غمبار هتک حرمت حرمین الشریفین

العسگریین برای دومین بار را به همه مسلمانان بالاخص

 شیعیان و امام عصر (ارواحناه فداه) تسیلت عرض میکنم

انشاالله که خداوند عاملان این حادثه اسف بار را هرچه

 زودتر رسوایشان کند

آمین یا رب العالمین


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


مهدی (عج) در ادیان

یکشنبه 86 خرداد 20 ساعت 8:0 عصر
 

         

آیین یهود

در کتاب مقدس عبرانی عهد عتیق عنوان مسیح به معنای مسح شده خداوند ، تداعی گر نجات بخشی رسالت مدار است . بنابر اعتقادات یهود او را دارای این ویژگی دانسته اند : پادشاهی مسح شده ، دین مداری عادل ، پیامبر آخرالزمان از نسل داوود ، و به نظر برخی از مفسران عهد عتیق ، فرمانروای همه امت ها .

بنابر بر باور یهود ، آنگاه که مسیح (ع) بیاید ، پادشاهی خدا بر زمین مستقر می شود و همه ملتها به اورشلیم باز خواهند گشت . بدین سان یهودیت ، انتظار قدیمی و تاثیرگذار را تجربه می کند.

آیین هندو

اندیشه موعود در آیین هندو با شخصیتی به نام کلکی? یا کلکین? شکل

می گیرد. بنابر فکر هندویی ، جهان از چهار دوره رو به انحطاط تشکیل می شود . در چهارمین دوره ، یعنی عصر کلی ، سراسر جهان را ستم و تاریکی فرا می گیرد ؛ ناشایستگان بر جان ومال مردم مسلط می شوند و دروغ و دزدی و رشوه فراگیر می شود در این عصر که بنابر باورهای هندویی ما اکنون در آن به سر می بریم، تنها به یک چهار درمه (دین یا نظام کیهانی) عمل می شود و بقیه به فراموشی سپرده شده است.

در پایان چنین دوران سیاهی ، آخرین تنزل اوتاره و یشنو که کلکی یا کلکین نام دارد ، سوار بر اسبی سفید و با شمشیری آخته و شهاب گون ظهور می کند تا شرارت و ستم را ریشه کن کند و عدالت و فضیلت را برقرار سازد. او مردی الوهی و به نوعی متحد با مقام بی انتهای خداست.

آیین بودا

اندیشه منجی موعود در آیین بودا ، با مفهوم مَیتریه? تیین می گردد. میتریه

واژه ای سنسکریت و به معنای مهربان است . در الهیات بودایی ، او بودای پنجم و آخرین بودا از بودایان زمینی می دانند که هنوز نیامده است ، اما خواهد آمد تا همگان را نجات دهد .

آیین زرتشت

در این آیین ، موضوع موعود نجات بخش با مفهوم سوشینت? گره خورده

است. سوشینت از ریشه سو به معنای سود رساننده است . این مفهوم اشاره به کسانی است که به نوبت در راس هر هزاره از واپسین سه هزاره روزگار می آیند تا پلیدی را ریشه کن و جهان را نو کنند. مهمترین ایشان آخرینشان است.

در یشتها (دفتر سوم از شش دفتر اوستا) در چند فقره ، از استروت ارت و دو نفر دیگر که پیش از ظهور سوشینت خواهند آمد و همچنین از یارانش ستایش می کند . در برخی از این فقره ها ، اشاراتی حاکی از جهانی بودن رسالت سوشینت می یابیم:«از این جهت سوشینت است که به سراسر جهان سود خواهد بخشید.»

آیین مسیح

اندیشه موعود در مسیحیت به سه گونه نشان داده شده است: گونه اول همان اندیشه موعود یهودی است که در آن ، عیسای ناصری نقش مسیح نجات بخش را ایفا می کند؛در گونه دیگر ، نوید رجعت عیسی به مثابه داور جهان در آخر زمان ، نماینگر سنخ دیگری از اندیشه موعود است؛ در گونه سوم ، سخن از شخص دیگری است که خود عیسی مسیح وعده آمدنش را می دهد ؛ کسی که چونان تسلی دهنده و روح راستی می آید و عیسی مسیح (ع) را جلالت می بخشد و براو شهادت می دهد. مسیحیان این را همان روح القدس می دانند.

آیین اسلام

موعود اهل بیت (ع) و با موعود اهل سنت وجوه اشتراک و وجوه افتراق دارند . ولادت و غیبت مهدی (عج) از مهمترین نقاط اختلاف میان کلام شیعی و سنی است . با وجود این می توان بر اساس روایات مورد وفاق شیعه و اهل سنت به عناصر مشترک بسیاری درباره موعود اسلام دست یافت . از قبیل:

لقب او مهدی (راه یافته ) است ؛ نامش همنام پیامبر محمد بن عبدالله (ص) است؛ از خاندان پیامبر (ص) و از فرزندان فاطمه (س) دخت پیامبر است ؛ در آخر الزمان حتی اگر عمر جهان یک روز بیش نمانده باشد ، خداوند آن روز را طولانی خواهد کرد تا او قیام کند و به خلافت برسد ؛ مردم در پرتو ولایتش به نعمتی بی سابقه دست خواهند یافت و مال را بی حساب و فراوان خواهند بخشید ؛ او از خلفا و امیران دوازده گانه ای است که پیامبر خدا (ص) آمدن آنان را پس از خود بشارت داده است.


1-kalki

2-kalkin

3-maitreya

4-saoshiant

منبع اندیشه اسلامی ? انتشارات پیام نور


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


دلتنگی

دوشنبه 86 خرداد 14 ساعت 8:0 عصر
 

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی

چه بغض ها که در گلو رسوب شد نیامدی

خلیل آتشین سخن ، تبر به دوش بت شکن

خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی

برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم، نه

ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی

تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام

دوباره صبح، ظهر، نه غروب شد نیامدی

اللّهُم عَجّل لِوَلیکَ الفَرَج

         


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


امام خمینی

دوشنبه 86 خرداد 14 ساعت 8:0 عصر
 

 ایام عزای بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (قدس سره)بر تمامی ولایتی ها تسلیت باد.

شادی روح طیبه امام و شهدای اسلام صلوات

آتش شوق و آشفتگی در نهاد امام(ره) بیانی دیگر می طلبید . روح عاشقانه او قالب شعر را برگزید و پنجره های مشرقی را به سمت صبح عرفان گشود . او در غزلستانی از نور و معرفت ، صحیفه بلند آسمان را قرائت می کرد و سبد سبد جذبه های ملکوت رار در دامن خاک می ریخت.

کیست کآشفته آن زلف چلیپا نشود ؟

دیده ای نیست که بیند تو و شیدا نشود

ناز کن ، ناز! که دلها همه در بند تواند

غمزه کن ، غمزه! که دلبر چو تو پیدا نشود ؟

رخ نما! تا همه خوبان خجل از خویش شوند

گر کشی پرده زرخ ، کیست که رسوا نشود؟

آتش عشق بیفزا ، غم دل افزون کن

این دل غم زده نتوان که غم افزا نشود

چاره ای نیست به جز سوختن از آتش عشق

آتشی ده که بیفتد به دل و پا نشود

ذره ای نیست که از لطف تو هامون نبود

قطره ای نیست که از مهر تو دریا نشود

سر به خاک سر کوی تو نهد جان ای دوست!

جان چه باشد که فدای رخ زیبا نشود؟

 


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


   1   2   3   4   5   >>   >