سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 روایت - حجاب غیبت

روایت

شنبه 86 خرداد 5 ساعت 10:0 صبح
 

پیامبر گرامی اسلام به حضرت فاطمه می فرمایند:

دخترم فاطمه، خداوند به ما خانواده 7 نعمت ارزانی داشته که به هیچ کس نداده:

1- پیامبر این امت بهترین پیامبران است که پدر توست.

خداوند مرا احمد خواند چون در آسمانها مرا ستایش می کنند و مرا محمد نامید برای اینکه در زمین من یتایش شده ام . ابوالقاسم نامید چون در قیامت بهشت و جهنم را قسمت می نمایم ، بشیر نامید برای آنکه اطاعت کننده گان را به بهشت بشارت می دهم و ننذیر نامید زیرا هر کس نافرمانی کند از آتش می ترسانم . داعی نامید برای اینکه مردم را به دین خدا دعوت کنم .

2- وصی او بهترین اوصیاء است که همسر تو علی است .

در روایت آمده در شبی که به معراج رفتهبود فرشته ای را می بیند که فرشتگان دیگر دور او حلقه زده اند از جبریل می پرسد او کیست ؟ می فرماید او علی است به علت علاقه ای که فرشتگان به علی داشتند از خداوند خواستند و خداوند این فرشته را از نور به شکل علی آفرید ، لذا فرشتگان در هر روز و شب جمعه به دیدار او می آیند و 70 هزار بار او را تسبیح می گویند و ثواب آن را به دوستداران علی هدیه می کنند .

یارب دل مرده ما را احیـاء کن بر روی گدای نیمه شب در واکن

سوگندبه قطره قطره خون علی پرونده اعمال ما را امضاء کـــن

3- شهید ما بهترین شهیدان راه خداست که عموی پدرت حمزه است.

هند وقتی خواست از شدت کینه جگر حمزه را به دهان بگذارد خداوند آنرا مثل استخوان قرار داد لذا به زمین انداخت و فرشتگان آن را به محل خود باز گرداندند.

امام صادق (ع) می فرمایند : خداوند نخواست چیزی از بدن حمزه بر اثر ورود به بدن هند داخل آتش دوزخ گردد.

پیامبر(ص) فرمود هر کس مرا زیارت کند و عمویم را زیارت نکند بر من جفا کرده است.

4- از ماست ان کسی که به او دو بال خوشرنگ داده شد تا بسوی بهست پر کشد ، او پسر عمویت جعفر طیار است.

پیامبر(ص) می فرمایند : مردم از درخت های مختلف خلق شده اند و من و جعفر از یک درخت خلق شده ایم . و به او فرمودند : تو در خلقت و خلق شبیه من هستی .

5و6- دو نواده گران قدرم حسن و حسین از ما هستند.

7- به خدایی که جز او خدایی نیست سوگند که مهدی این امت از ماست او کسی است که حضرت عیسی بن مریم به امامت او نماز می خواند آنگاه دست به شانه حسین زد و سه بار فرمود مهدی از نسل این است. آری این.

فرمود آمدن عیسی (ع) بعد از هزاران سال شگفت انگیزترین رخدادها و بزرگترین نشانه ها بر حقانیت مهدی (عج) است و حکمت آن تقویت حرکت جهانی آن حضرت و اعتراف تصدیق به حقانیت ان وجود گرانمایه و امامت اوست.

در روایتی از امام صادق (ع) می فرمایند هنگام قیام قائم ما 25 نفر از قوم موسی که حکم به حق و عدالت می کردند و 7 نفر از اصحاب کهف ، یوشع نماینده موسی ، آسیه ، سلمان ، ابودجانه و مالک اشتر از پشت کعبه بیرون می آیند.


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]