سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 امام حسین ومحرم - حجاب غیبت

زیارت ناحیه مقدسه

یکشنبه 85 بهمن 29 ساعت 11:0 صبح
با تو آغاز نبرد کردند و در برابر نیزه و شمشیر ایستادگی کردی و لشکر نابکار را طعمه نیزه کردی و چون علی مختار با ذوالفقار درگروه کفار درون شدی وپیکار را ادامه دادی و چون دیدند دلی بر جا ونترس داری دام نیرنگ برایت نهادند و به نامردی و بدی خود با تو جنگیدند و آن ملعون به لشکر خود دستور داد تا آب را بر تو بریدن و شتابانه با تو جنگیدند و با تیر بر تو باریدند و چنگال رباینده بر تو گشودند ، نه رعایت پیمان کردند و نه در کشتار یاران وغارت آنها از گناه ترسیدند ؛ تو این یورش ها را استقبال کردی  و این آزارها را بر خود هموار نمودی ، فرشتگان آسمان از حیرت در شگفت شدند ، دشمنان گردت را گرفتند و زخم های سنگین بر تو وارد کردند وتا شب امانت ندادند ، یاوری نداشتی وتنها با بردباری و خداجویی از زنان و فرزندانت دفاع می کردی تا تو را از اسبت سرنگون کردند و زخم دار بر زمین افتادی و ستوران تو را زیر سم گرفتند و طاغیان زیر شمشیر بران تا عرق مرگ بر پیشانی ات نشست ودر بستر احتضار افتادی وزیر چشم به خیمه گاه خود نگران بودی و از خاندانت به خودت مشغول بودی.

نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


شباهت امام حسین (ع) و حضرت یحی(ع)

دوشنبه 85 بهمن 9 ساعت 11:0 صبح

 

1- امام صادق (ع)میفرماید :برای امام حسین (ع)و یحیی از قبل همنامی نبوده است و آسمان برای آن دو تا 40 روز گریست .شخصی از امام پرسید که گریه آسمان چگونه است؟امام فرمود :سرخ شدن خوریشد در افق.  فما بکت علیهم السماء والارض 
2-قاتل هر دو زنازاده بوده است.قاتل امام حسین (ع)ابن زیاد پسر مرجانه که هم از مادر و هم از پدر زنازاده بود. وقاتل یحیی هیرودوس پادشاه فلسطین است .
3-همانگونه که قاتلان امام حسین (ع)بعد از 13 ماه همگی به دستور مختار کشته شدند قاتلان یحیی نیز بعد از مدت کمی بدست بخت النصر کشته شدند.
4-همان طوری که سر امام حسین را بریدن و بر بالای نی سخن گفت سر یحیی را بریدن و بعد  از آن سخن گفت .
5-هدف هر دو امربه معروف و نهی از منکر و اصلاح بود . امام حسین (ع)فرمود:انما خرجتُ لطلب الاصلاح فی امة  جدی ارید ان امر بالمعروف و انهی عن المنکر
6-هردو در اصلاح امور دینی توجه به تعداد و وسائل جنگی نداشتند ودر جایی که صلاح می دیدند به وظیفه عمل می کردند ودر راه نجات دین به شهادت رسیدند.


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


پیامهای کربلا و عاشورائیان

دوشنبه 85 بهمن 9 ساعت 11:0 صبح

 

پیام های عاشورا:

?- عزت و سربلندی مسلمانان در سایه جهاد و شهادت  در راه حق و عدالت است مرگ شرافتمندانه در این راه حیات ابدی است وزندگی با ذلت مرگ تدریجی است.
2- برای یک مسلمان بالاتر از هر چیز عمل به وظیفه و انجام تکلیف است هر باشد چه با فتح نظامی چه با شهادت ،چه با فریاد چه با سکوت قیام برای خدا شکست ندارد .
3- مدعیان مسلمانی بسیارند اما در صحنه امتحان است که مومنان واقعی و دروغین شناخته می شوند .
4- وظیفه یک مسلمان متعهد دفاع از ارزشهای دینی ، دعوت به پاکی ونهی از منکرات و اصلاح جامعه است اگر این وظیفه ترک شود ، بدان ومنحرفان مسلط می شوند .
5- احیاء دین -ترویج نماز و گسترش معنویات _ عمل صالح _ مبارزه با انحراف
6- اگر چهره های شاخص و خواص امت در لحظه حساس به وظیفه خود عمل نکنند جامعه را به ذلت و افکار را به انحراف و اسلام را انزوا می کشانند .
7- شیعیان واقعی هرگز با دشمنان اسلام ومسلمین سازش نمی کنند و عزت وسر بلندی خود را به زندگی حقیرانه و بزرگی ستمکاران و جباران نمی فروشند ، زیرا شعار عاشوراییان هیهات مناالذله است .
8- عزاداری برای امام حسین و شهدای کربلا نشانه همدلی و همراهی با حماسه آفرینان عاشورا است و زنده نگه داشتن عاشورا رمز بقای این حماسه جاوید است .
 

پیامهای کربلا:

هر نهضت و انقلابی قلمرو ، اضلاع و ابعادی دارد که بدون شناخت آنها تحلیل درستی از آن انقلاب نخواهیم داشت  وانقلاب کربلا نیز چنین است .
بعد اولی که در یک نهضت اتفاق می افتد این است که کدام فکر و اندیشه زمینه ساز خروج از وضعیت فعلی و حرکت به سوی وضعیت جدید را رقم می زند .
- تمامی بعثت انبیاء الهی هم همینگونه بوده که از لا نفی وضعیت موجود شروع وبا الّا اثبات وضعیت جدید پایان گرفته .
- جالب این است که در فرهنگ دینی ما معمولا تقدم با بعد نفی است لعن بر سلام مقدم است یعنی اول باید کسانی را نفی بکنید تا بتوانید به کسانی سلام کنید .
- دروازه پیوستن به خوبان نفی بدها است. خداوند در قرآن وقتی خط و مشی پیامبر را بیان می کند می فرماید:  محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحمابینهم  ومن یکفر بالطاغوت یومن بالله.
- اکنون اگر بپرسند چرا امام حسین حرکتی را به قیمت جان خود و عزیزانش انجام داد میگوئیم همان است که در ابتدای حرکتش فرمودند : انی لم اخرج اشرا و ابطرا ولا مفسدا ولا ظالما انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی - یعنی خروجی از حقیقت دین صورت گرفته اکنون باید آن را به جای خودش برگردانم _   علی الاسلام السلام
امام میفرماید اگر جامعه گرفتار جریان مثل یزیدی بشود (نه فقط یزید) باید فاتحه دین را خواند ((مثلی لایبایع  بمثله))  مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند .
- امام حسین ار آغاز تا تا پایان حرکتش دائما از کسانی یاد و از کسانی نفی میکرد و یکسری مسائل را به یارانش القا می کرد .
- در وصیت نامه امام حسین سه محور وجود دارد :اصلاح امت جدش - امر به معروف و نهی از منکر - واسیر بسیره جدی و ابی علی بن ابی طالب یعنی برگشت به راه و روش سیرت جدم .
یک محرم آنگاه خوب برگزار می شود که سه محور اندیشه امام را در آن شاهد باشیم .
- در حوزه فردی وقتی از خودم در پایان محرم بپرسم کلام اصلاح در من اتفاق افتاد ؟ چقدر به سنت نبوی سیر علی (ع)نزدیک شدی ؟ کدام امر به معروف و نهی از منکر را انجام دادی ؟
- امام حسین (ع) فرمد لکم فی اسوه من برای همه شما اسوه هستم من معیار سنجشم .
- کربلا عالیترین الگوه است باید مواظب باشیم کربلایی که حماسه عرت و شرف و ارزش است توسط افرادی چه مداح وچه سخنران دچار حرمت شکنی نشود .
کربلا اضلاع و ابعادی دارد :1- بعد عبرت آموزی و حکمت است که می شود تحت عنوان پیام کربلا طرحش کرد نباید محفل ما از پیام های کربلا خالی باشد 
2- بعد حماسه : باید با طرح مسائل منطقی و واقعی از شهدای کربلا  مانند ایثار و فداکاری عباس ،علی اکبر و دیگران روحیه فداکاری و حماسه آفرینی را در مردم زنده کنیم .
3- بعد سوز وگداز زیرا هیچ حادثه ای  غم بارتر و جانگدازتر از کربلا وجود ندارد حادثه ای که در یک روز گلهای باغ پیامبر پرپر شدند .
4- بعد عرفانی : کدام لحظه شکوهمندتر از اینکه خنجر بر حنجر خشکیده اش می گذارد ولی می گوید الهی رضا یقضائک تسلیما لامرک لامعبود سواک یا غیاث المستغیثین .


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


یا سید الشهدا

دوشنبه 85 بهمن 2 ساعت 11:0 صبح

نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


مسلم بن عقیل

یکشنبه 85 بهمن 1 ساعت 11:0 صبح
وقتی که ملسم را برای گردن زدن بالای دارالاماره میبردن ایشان تقاضای آب کردن وقتی برایشان آب آوردن به علت جراحت لب وفک ظرف آب پر از خون شد . 3 بار این کار تکرار شد و مسلم(ع)نتوانست آب بخورد. آنگاه فرمود: الحمدالله لو کان لی من رزق المقسوم شربته .(حمد وسپاس از آن خداست اگر این ظرف آب قسمت من بود می نوشیدم ولی باید تشنه کشته شوم.)







منای عشق را حال و هوای دیگر است

شب عاشورا یا غوغای روز محشر است امشب


کنار یکدیگر جمعند هفتاد دو قربانی

سخن از بذل جان و صحبت از ترک سراست امشب


برادر را مباد از خواب بیدار کنی زینب

که او را سر به دامن پیغمبر است امشب

 

ز جا خیز وسپند دل به مجمر دود کن لیلا

که بر پا صورت قربان علی اکبر است امشب


زنان هاشمی آن سو روید از گهواره

شب شب زنده داری علی اصغر است امشب


گمانم بوی عطر فاطمه پیچیده در صحرا

که زینب تا سحر در ذکر مادر مادر است امشب


غزالان حریم آل طه العطش کمتر

خدا داند که سقا از شما تشنه تر است امشب


اذان گویید بر گلدسته های عشق ای یاران

که قاسم را سحرگاه نماز آخر شب است امشب


حرم چون لاله آتش زده از سوز بی آبی

سکینه از عطش چون مرغ بی بال پر است امشب


بیا ام البنین حال بنینت را تماشا کن

که هر یک را به سر شور و هوای دیگر است امشب


عبادالله را دعوت به آه وناله کن میثم

که عبدالله را شور شهادت بر سر است امشب


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]


   1   2      >