سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 مقام و منزلت حضرت زهرا(س): - حجاب غیبت

مقام و منزلت حضرت زهرا(س):

دوشنبه 86 خرداد 14 ساعت 10:0 صبح
 

شخصیت و مقام حضرت فاطمه (س) در قالب مفاهیم و الفاظ نمی گنجد ، در جه و شأن او را خدا می شناسد.بیان ما در حد فهم و ادراک محدود ماست . پیامبر (ص) می فرماید : او فرشته ای است در صورت انسان و در بعضی روایات آمده مقام او از بسیاری انبیاء گذشته افضل است.

- او زنی عالم است که معلم او خداست و علم موهبتی به او عنایت شده .

- فاطمه نزد خداوند آبرویی عظیم دارد تا حدی که خدا به رضای او خشنود و به غضب او غضبناک میشود.

- فاطمه دارای مقام شفاعت است و تا او شفاعت نکند پیامبر و امام زمان هم شفاعت نمی کنند.

- فاطمه محور اهل بیت است ، تداوم بخش نسل پیامبر است زیرا بدون وجود او نسل پیامبر (ص) هم منقطع میشد .فاطمه حلقه وصل وصل نبوت و امامت است.

- فاطمه محور سادات است. فاطمه محور هدایت و دیانت است .

- فاطمه نه تنها در گذشته بلکه امروز هم محور است . محور شناخت مخالفان و طرفداران.

- پس فاطمه ام الاسلام است . ام ائمه است ، ام المومنین است . گرچه ام ابیها هم بوده است.

- آقای خوانساری نقل می کنند ، آیت الله سعیدی برای عیادت علامه امینی به منزلشان رفته بودند ، وقتی می خواستند سوالی در مورد حضرت زهرا (س) مطرح کنند علامه فرمود اجازه بدهید که بنشینم و ادب را رعایت کنم . و بعد این حدیث را مطرح کرد.فرمودند درست است؟ در کتاب کشف اللیالی آمده : یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقت کما

وایشان فرمودند :بله

- امام باقر (ع) می فرمایند درخت پاکی و طهارت پیامبر(ص) است شاخه های آن علی (ع) و ریشه های آن فاطمه (س) و میوه های آن حسن و حسین و زینب وکلثوم و برگهای این درخت شیعیان آنها می باشند .

- فرزند عارف کابل محمد شاه آبادی می گوید: پدرم بارها می فرمود : اساس دین حب فاطمه است. اساس اسلام بغض به اعدای فاطمه است . سفارش می کردند در نوافل شب به مقام خانم توجه کنید و بدانید استمداد گرفتن از آن حضرت باعث ترقی و قرب معنوی است .


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]