سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 شباهت حضرت زینب به انبیا الهی - حجاب غیبت

شباهت حضرت زینب به انبیا الهی

جمعه 86 اردیبهشت 28 ساعت 10:0 صبح
 

 

- اگر حضرت آدم مبتلا شد به مفارقت و حوا به مصیبت هابیل این مظلومه ابتدا به فراق جد و مادر و پدر و برادر که بهترین روضات بهشت بوده و به فراق برادر و مصیبت او و مصیبت دو فرزند مبتلا شد.

- اگر نوح مبتلا شد به زحمت قوم خویش و به برکت خمسه طیبه نجات یافت این مظلومه مبتلا شد به اهل کوفه و شام که بدتراز قوم نوح بوده و غرق در دریای بلیات گردید

- اگر ابراهیم مبتلا شد به آتش نمرودیان و مامور شد به قربانی فرزند خویش این مظلومه مبتلا شد به آتش بدتر از آتش نمرودیان در روز عاشورا بعد از آتش زدن خیمه ها ،ابراهیم در آن حال به فکر بیمار و اطفال نبود و آتش بر او سرد و سلامت شد ، ولی این مظلومه دو اسماعیل به قربانگاه فرستاد.

- اگر یعقوب مبتلا به هجران یوسف شد و در فراق او چنان گریست که نابینا شد آخر به وصال یوسف رسید. این مظلومه مبتلا شد به مفارقت دو فرزند چون یوسف و 6برادر که برای آنها نظیر نبود ، و همه را چشم خود کشته دید و صبر کرد .

- اگر موسی مبتلا شد به فرعون بالاخره به آنها نفرین نمود وآنان به عذابی مبتلا شدند این مظلومه مبتلا شد به پسر مرجانه و یزید که هردو بدتر از فرعون و قارونیان بودند و چه بلاها از آنها دید و در هر حال صبر نمود .

- اگر زکریا را اره بر فرقش نهادند این مظلومه را آنقدر با تازیانه و کعب نیزه بر سر و کتفش زدند تا ورم نمود.

- یحیی را سر بریدند و در حضور سلطان حاضر نمودند این مظلومه را اسیر نمودند و سر برادر را با اوداخل مجلس یزید آوردند.

- یوسف به چاه و زندان مبتلا شد این مظلومه نیز به زندان ابن زیاد و خرابه شام مبتلا شد.

- حضرت رسالت سنگ بر پیشانیش زدند این مظلومه هم از کثرت حزن و الم پیشانی خود را به محمل زد.

- دندان حضرت رسالت را شکستند این مظلومه را گوش دریدند .

- اگر مشرکین بر سر مبارک پیغمبر خاکستر ریختند اهل شام خاکستر گرم بر سر زینب ریختند .

- اگر پیغمبر را نسبت به هذیان گفتن دادند این مظلومه را گفتند :«کذبت یا عدم الله»

- خداوند عالم استجانب دعا رامخصوص قبه حسینیه قرار داده و مصداق معنوی قبه الحسین این مکرمه بوده است.

- امام زمان در عالم رویا به شخصی می فرمایند: بدان از روزی که عمه ام زینب وفات کردند همه ساله در روز وفات آن مخدره ملائکه در آسمان مجلس سوگواری می گیرند و خطبه حضرت زینب - را که در بازار کوفه ایراد کرده- می خوانند و گریه میکنند بطوری که من باید بروم و آنها را ساکت نمایم و و این نشانه عظمت خانم حضرت زینب از یک طرف و از طرف دیگر اینکه آقا امان زمان به مجلس ایشان عنایت خاصی دارند.


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]