سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 جایگاه امام زمان (عج) نزد خداوند از بیان پیامبر (ص): - حجاب غیبت
*حضرت مهدی (عج) یکی از هفت آقای بهشت است.
پیامبر اکرم (ص): ما سروران اهل بهشت از فرزندان عبدالمطلب هستیم ،من، حمزه(ع)، علی(ع) ،جعفر (ع)، حسن (ع) وحسین (ع) ، و مهدی (عج).(1)
*بهشت مشتاق حضرت مهدی (عج)
بهای انسان ها چیزی جز بهشت نیست، به فرموده حضرت امیر المومنین (ع) نباید خود را به چیزی کمتر از بهشت فروخت (2)، حال با این همه اگر بهشت مشتاق کسی باشد چگونه است ؟ حضرت رسول  اکرم (ص) بهشت را مشتاق درک وجود حضرت مهدی (عج) می داند:
بهشت مشتاق چهارنفر از اهل بیت من است خدانود انها را دوست می دارد و مرا امر کرده است تا آنها را دوست بدارم ، علی بن ابیطالب (ع) ، حسن و حسین (ع)، و مهدی (عج) که عیسی بن مریم (ع) پشت یر او نماز می خواند .(3)
* حضرت مهدی (عج ) طاووس بهشتیان
از آنجا که طاووس زیباترین مخلوقات است ،هر آنچه را می خواهند به زیبایی و جمال متصّف کنند از آن با طاووس نام می برند ، بهشتیان زیبا رویند و بهترین آنها از لحاظ جمال حضرت مهدی (عج) است . چرا که پیامبر فرمودند : مهدی (عج) طاووس اهل بهشت است. (4)
*جزای پیروی و نا فرمانی از آن حضرت
پیروی از حضرت مهدی (عج) سبب نجات و نافرمانی از امر آن حضرت سبب هلاکت ، اطاعت وی اطاعت خداوند و نافرمانی وی نافرمانی خداوند است .
در زیارت آل یاسین آمده است  : ای مولای (من اقرار می کنم) کسی که با تو مخالفت کند ، شقی و بدبخت است و خوشبخت و سعادت مند کسی است که از تو فرمان ببرد و مطیع تو باشد (5)
در این باره پیامبر (ص) می فرماید: قائم (ع) از فرزندان من است ، نام او نام من ، و کنیه او کنیه من است ، شکل او شکل من و سنت او سنت من است، مردم رابر دین  و آیین من به پا می دارد و آنها را به سوی کتاب پروردگارم می خواند . کسیکه اورا اطاعت کند مرا اطاعت کرده و کسیکه او را نافرمانی کند از من نافرمانی کرده است . کسیکه در دوران غیبت منکر او باشد مرا انکار کرده است و کسی که او را تکذیب کند مرا تکذیب کرده است و همچنین  که او را تصدیق کند مرا تصدیق کرده است . من از تکذیب کنندگانم درباره امر او انکار کنندگان گفتارم درباره او و گمراهان امتم از راه او ، به خدا شکایت می کنم ، آنهایی که ظلم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاه و محل انتقامی باز خواهند گشت .(6)
*خضوع و تواضع حضرت در برابر خداوند
پیامبر اکرم (ص) فروتنی حضرت مهدی (عج) را در برابر خداوند این گونه مثال میزنند: حضرت مهدی (عج) نسبت به خداوند خاشع و خاضع  است ، مانند خشوع و خضوع باز شکاری که هنگام پرواز ، بالهای خود را فرو می خواباند .(7)
*حضرت مهدی (عج) جانشین خداوند 
رسول اکرم (ص) می فرمایند:حضرت مهدی (عج) ظهور میکند در حالی که در بالای سر او ابری است که ملکی بر آن سوار است و فریاد می زند که : این مهدی (عج) جانشین خداوند است از او پیروی کنید . (8)
برای ظهورش دعا کنیم و مشتاقانه منتظرش باشیم که حضرت امیر المومنین (ع) نیز پس از توصیف کمالات حضرتش آهی کشیدند و با دست اشاره به سینه خود کرده و فرمودند :چقدر مشتاق دیدار اویم. (9)

                        -:-*برای ظهورش صلوات*-:-

(منابع در ادمه مطلب)


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]