سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 ویژگی های یاران حضرت مهدی (ع) - حجاب غیبت

ویژگی های یاران حضرت مهدی (ع)

شنبه 86 فروردین 11 ساعت 10:0 صبح
 

 

ویژگی یاران حضرت مهدی (ع)

1-ایمان به خدا:امام صادق (ع)میفرمایند: یاران مهدی مردانی هستند فولاد دل ، که همه وجودشان یقین به خداست آنان راهبان شب اند و شیران روز وهم گوش به فرمان امام خویش اند و همواره شهادت وکشته شدن در راه خدا را آرزو میکنند.

2- عبادت:عبادت به معنای واقعی نشانه ایمان راستین است هر قدر ایمان در قلب و روح انسان تاثیر بیشتری داشته باشد عبادت خالصانه فرد بیشتر خواهد بود.

3- شجاعت: تشبیه قلبهای یاران آن حضرت به فولاد نشانه شهامت آنهاست. هر کدام از یاران حضرت نیروی 40 مرد دارند . یاران مهدی جوانان با نشاط وقوی هستند. لذا باید در کنار مسائل معنوی به پرورش جسم نیز توجه داشت.

 

پیامبر (ص)فرمودند :

خدایا وسیله ملاقات من و برادران مرا فراهم کن . اصحاب گفتند: مگر ما برادران تو نیستیم،تا 3 بار تکرار شد،پیامبر فرمود : شما اصحاب من هستید ، برادران من کسانی هستند که در آخر الزمان خواهند آمد نامهای همه آنها برای من روشن است اینها کسانی هستند که در زمانی که نگهداری دین از نگهداشتن آتش سرخ در کف دست مشکل تر است، صبر ومقاومت دارند ودر نتیجه مقاومت خود دینشان را نگه میدارند آنها چراغهای هدایتند.

 

امام صادق(ع) می فرمایند:

در آخر الزمان بساط علم از نجف و کوفه بر چیده میشود و بساط علم به قم پهن خواهد شد و صدای اسلام از قم به تمام شرق وغرب جهان خواهد رسید و حوزه قم در آن روز بر تمام جهان حجت است و این در موقعی است که ظهور مهدی (عج) نزدیک است.

 

امام صادق(ع)می فرمایند:

فرج ما هنگامی است که صاحب این امر (عج) با میراث های پیامبر (ص) شامل :زره،عمامه، برد، تازیانه،پرچم ، و کمان و اسب از مدینه خارج میشود و چوون وارد مکه میشود شمشیر را از غلافش در می آورد و از خدای تبارک و تعالی اذن ظهور می خواهد.

 


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]